1. TjenestenDisse generelle betingelser gjelder når en kunde (juridisk person) har signert en avtale for en eller flere av step2web AS (heretter også kalt leverandøren) tjenester eller produkter.
2. Priser og fakturering
Tjenestene faktureres ved avtaleinngåelse, og betaling må skje innen 10 dager fra fakturadato. Klager på utstedte fakturaer må sendes skriftlig innen fakturaens betalingsfrist. Driftsavtaler og serviceavtaler faktureres forskuddsvis per år.
3. Betalingsforsømmelse
Dersom betaling ikke er mottatt i tide, forbeholder leverandøren seg retten til å kreve renter med en årlig rate på 6 prosent fra forfall til betaling skjer.
4. Oppsigelse
Begge parter kan umiddelbart si opp avtalen dersom den andre part i vesentlig grad bryter avtalevilkårene.
5. Tvister
Ved eventuelle tvister kan hver av partene henvise tvisten til domstol, med forliksrådet i Oslo som første rettsinstans. Norsk lov gjelder for denne avtalen.
6. Endring av vilkårene
Step2web AS forbeholder seg retten til å reforhandle driftsavtalen hvert år, men ikke før 12 måneder fra avtaleinngåelse. Ingen endring av betingelsene skal tre i kraft før 2 måneder etter at kunden har fått melding om endringen via e-post. Ved vesentlige endringer har kunden rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning.
7. Force majeure
Leverandøren fraskriver seg alt ansvar for eventuelle tap kunden kan pådra seg i den utstrekning skaden skyldes driftsstans, streik, lockout eller andre force majeure hendelser som har rammet step2web AS og/eller dets leverandører, med den følge at step2web AS blir helt eller delvis ute av stand til å møte avtalen uten vesentlige ekstrakostnader.
8. Vilkår for driftsavtalen
8.1 Drift og tilgjengelighet
Kunden får en fast kontaktperson. Alle henvendelser skal besvares senest innen 3 virkedager.
8.2 Nettsidens innhold
Kunden er ansvarlig for materiale og informasjon som oversendes step2web AS for bruk på nettsiden. Innholdet må på ingen måte virke støtende eller bryte med norsk lov. step2web AS forbeholder seg retten til å kunne stoppe nettsider dersom ikke kunden oppfyller kravene ovenfor.
8.3 Fornyelse av support- og driftsavtalen
Denne avtalen gjelder for 12 måneder og kan deretter sies opp skriftlig med 30 dagers varsel.